מגדלי סביון סיטי – פרויקט ראשון של פינוי-בינוי בנתניה

אפריקה ישראל מגורים יוצאת לדרך עם פרויקט ראשון של פינוי–בינוי בנתניה. את 116 יחידות הדיור הקיימות יחליפו 388 יח"ד ב – 4 מגדלי מגורים בני 23-26 קומות.  

פרויקט מגדלי סביון סיטי - נתניה.  הדמיה: בונסאי

 

חברת אפריקה ישראל גאה להתחיל את ההקמה של פרויקט גדלי סביון סיטי, לאחר עשור של תהליכים.

 

מתחם מגדלי סביון סיטי ממוקם בצומת הרחובות הרב קוק, אנדריוס ובורכוב והוא נהנה מהקרבה ללב השוקק של מרכז העיר וחוף הים.

 

היום קיימות במתחם כ – 116 דירות ישנות  אותן יחליפו 388 יח"ד חדשות ב – 4 בניינים, בני 23 – 26 קומות.

 

בשלב הראשון של הפרויקט יבנו 2 מגדלים בני 23 ו – 24 קומות ולאחר מכן ייבנו את הבניינים הנוספים.

 

עבודות הריסה במתחם הקיים.  צילום: רמי חכם

 

העיר נתניה הפכה בשנים האחרונות לאחת הערים האטרקטיביות והמבוקשות בישראל. היא הפכה למוקד משיכה למי שמבקש לגור קרוב לחוף הים, עיר תיירותית צבעונית, תוססת ורב גונית. וכחלק מכך עיריית נתניה פועלת להחיות מחדש גם את השכונות הוותיקות, תוך יצירה של סביבת חיים אורבנית חדשה לרווחתם של הפרט והקהילה.

 

ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג : "מדובר ביום חג עבור כולם. אנו מאושרים שפרויקט מגדלי סביון סיטי יוצא לדרך. עד היום בוצעו מספר פרויקטים קטנים של תמ"א 38, אך עדיין לא בוצע בעיר בנתניה פרויקט בסדר גודל כזה. מדובר בסנונית ראשונה ומכאן אנו מוציאים את הבשורה לפרויקטים נוספים שיביאו לשיפור החיים של תושבי העיר וחזותה".

 

טקס גזירת סרט בפרויקט - מגדלי סביון סיטי. אורן הוד מנכ"ל אפריקה מגורים, מרים פיירברג איכר ראש עירית נתניה, אברהם נובוגרוצקי מנכל אפריקה ישראל, אלי דלל סגן ראש העיר.  צילום: רמי חכם

 

 

מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים, אורן הוד : "אנו גאים להיות אחראים על הקמת הפרויקט הראשון של פינוי – בינוי בעיר נתניה.

התחדשות עירונית היא נושא חשוב ממעלה ראשונה על סדר היום התכנוני במדינת ישראל. לאחר שנים רבות במהלכן נצברה תאוצה בישראל, בעיקר כצעד הכרחי לחיזוקם של מבנים נגד רעידות אדמה, התבסס תחום ההתחדשות העירונית כפתרון חלקי אבל יעיל לבעיית היצע זמין של דירות למגורים, וככלי לחידוש של מרכזי הערים הוותיקות.

 

פרויקטים של פינוי-בינוי הופכים לחלק משמעותי בהתחדשות של ערים, מהותם הוא הליך חברתי –קהילתי והם מביאים הזדמנות אמיתית גם להתחדשות קהילתית.

 

פרויקט של פינוי-בינוי הוא עסקת נדל"ן מורכבת בעלת אתגרי ניהול רבים. נדרשת הסכמה של רוב דיירי המתחם, דבר המצריך מגורמים רבים לשלב כוחות. הרשויות, בעלי הדירות והיזם יוצאים ביחד לדרך משותפת וארוכה, אשר בסופה המוצר יעלה את רמת החיים וישביח את הנכסים של הדיירים הקיימים, יאפשר תוספת של תושבים והמרחב הציבורי יהיה איכותי יותר".

 

סמנכ"ל התכנון באפריקה ישראל מגורים, אדריכל דיוויד סוקט: "פרויקט של פינוי-בינוי נחשב לפרויקט מסובך ומורכב ביותר.

מגדלי סביון סיטי הוא פרויקט המקודם זה כמעט עשור. ראוי לציין כי יש שיתוף פעולה מוצלח בין עיריית נתניה, משרד הבינוי והשיכון וחברת אפריקה ישראל מגורים, אשרו קידמו ותמכו בפרויקט מראשיתו ואפשרו את היציאה לדרך של הפרויקט.

לפרויקט יתרון משמעותי בשל מיקומו בסמיכות יחסית למרכז העיר וחוף הים, דבר שיהפוך אותו לאטרקטיבי ביותר".